28 Temmuz 2019 Pazar

Bakan, Ben Vatanseverim-Yılmaz Parlar

Bir Gazete GUNUN SON HABERLERI
Bakan, Ben Vatanseverim

Vatanseverliğim ve insanlığım şerefimdir, Bakan…

“Beş para etmez insanlarsınız” diyen” Bakan…
“Nedir Bu Yunan hayranlığı, gidin orada yaşayın” diyen Bakan…
Ben Kıbrıs Gazisiyim…Yunanlılara karşı savaştım. Ankara’dan savaş madalyam gelecek… Ben Yunan hayranı değilim... 


Bakan seviyesinde Diplomatlık yapan Bülent Akarcalı İzmir’lisin, Kız Kulesi açılışında gururla oynıyacağın zeybek oyunu yerine, neden Yunan oyunu sirtaki oynadın…

Ben Folklorcuyum…Aslanlar gibi gençliğimde zeybek ve diğer Anadolu halk danslarını, yerli yabancı seyirci önünde gururla oynadım… Diğer kültürlerin oyunlarını danslarınıda oynarım benim böyle bir takıntım yok…


Ayrıca “Beş para etmez insanlarsınız” hakareti basın mensupları için mi ? dedin, Evrensel değerlerlerle milli turizme fayda sağlıyacak karşılaştırmalarla doğruyu bulacak kimselere mi?  dedin…


Beş para etmez ben kendime düşeni söyliyeyim.. İki Fakülte ve Turizm Kültür üzerine yüksek lisans master yapdım ben, Bülent Akarcalı…


80 den fazla ülkeye en az 5’er,  6’ar, yakın coğrafya  20-30 seyahat, her şehrin tüm müzelerine sanat galerilerine ziyaret…Her birinde çekilen fotoğraflarım mevcutdur.


Bülen Akarcalı siyasi hayatında gitdiği ülkedeki ziyafet masası haricinde, hangi bir ülkeyi benim gibi inceledi…Turizm demek kültür sanat demekdir. Bülent Akarcalı 6 ay kadar, Turizm Bakanlığı yaptı. Hangi icratını gördük.. Hedeflere ulaşan, rasyonel ve etkin turizm politikası mı üretdiniz..

Turizm çok boyutlu 6 ay Bakanlık yaparak öğrenilmiyor. 

Özel veya sosyal aktörlerle işbirliği yaparak, bir dizi eylemlerle yol alınır.

“Beş para etmez insanlarsınız” sözü, yurtdaşına böyle yaklaşım, bu söylem Dünyanın en elit en seviyeli politik diplomatlarından, kırık not alır.

Emekli bir subay olarak ve iş hayatında yaptığım çok yüksek seviyedeki ihracatla ödül alan ben, Devlet yetkililerine ve hele Bakanlık yapan kimselere belirli koşullarda saygılıyımdır. Ancak bana sen diye hitap etdiğin için bende siz diyemiyorum…


Gelelim konumuza; Gastromi Turizmin Derneğinin yazılı ve sözlü daveti üzerine Sarıyer Bahçeköy Gastronomi köy projesine destek için gitdim. Bülent Akarcalı, Derneğin içindeki konumunu bilmiyorum.


Derneğin Bursa Temsilcisi ve Hatay temsilcisini haberde resimleri olsun diye organik sebzeler fidanlığı önünde, onların fotografını çekerken, Bakanım buyurun diye davet etdim. Resimlerinizi çekdim.


Hatay temsilcisi Hatay Mozaik müzeden bahsedince, çok iyi bildiğim müze çok değerli mozaik koleksiyonda dünya birincisi veya ikincisi, sikke koleksiyonda dünya üçüncüsü.. Müze başka bir ülkede olsa dünyanın turistini oraya taşır dedim…


Bülent Akarcalı’ya demedim… Hatay temsilcisine söyledim… Sen ne yaptın  “Nasıl insansın, bu nasıl hayranlık” Ben önce şaka sandım…

Sahada performansıyla varlık gösteremiyen tribünlere oynayan şovmenlik yapan sporcular gibi bağırmaya başladın…Milliyetci vatanperver tavır takınarak devam ediyorsun..Bakanım Sevgi başka takdir başka dememe rağmen…”Beş para etmez insanlarsınız..” Bakanım ben hakaret etmiyorum diyorum…Devam…

Ama ben diyorumki; Ben beş para etmiyorum ama, Bakan, sen beş paradan fazla edersin...


Anavatan- Doğruyol parti mensupları olarak birbirinize yapmış olduğunuz hakaretleri unutmadık. Hakaret etmeye alışmışsınız.


Rahmetli Turgut Özal’ın vizyonel şemsiyesi altında olmanıza rağmen, İmkanları varken icraat yapamıyan elbetde başkasını suçlar.


Başarısız iki kısa süre 6’ar ay Bakanlık yapan Bülent Akarcalı, Müzeler turizmin ruhudur, Evrensel değerlendirmek, tartışmaya açmak milli çıkarlar için olması gerekendir.


Özellikle kültürel turizm söz konusu olduğunda disiplinlerarası ve kapsamlı yaklaşımla iletişim kurarak gözlemlerini, entelektüel kimlik düzeyinde problemi konuşma ve tartışabilme iletişim kültürüdür.


Kültür, eskiden beri, birleşmiş insanları, birbirlerini daha iyi anlamalarına izin veren birleşmiş bir insan faaliyet alanıdır. Turizm  yelpazesinde fikirler evrenseldir.


Yunanistan’da Meteora diye bir yer, her an en az 300 adet turist otobüsü, biri gidiyor, biri geliyor. Öyküsünü iyi anlatıyor. Göbekli tepe neolitik devrine yeni boyut getirdi. Gelen turist sayısına bak..Nemrut Dağı yineliyorum başka ülkede olsaydı…Turist kaynardı…


Türkiye’nin hedeflediği turist sayısına tek başına Paris şimdiden neden sahip, demir yığını Eiffel kulesini görmek için değil. Fransa’da tarihi 17. yüzyıla dayanan kültür politikaları, anayasa ile güvence altında. Sanatçılar için sosyal koruma ve herkesin kültüre erişimi bu politikaların en önemli iki unsuru…

Paris Şehir Tiyatrosu yılda 424 temsil yapıyor, 250 bin kişiye ulaşıyor. Toplam bütçesi 14 milyon avro, bunun 10.5 milyonunu Paris Belediyesi karşılıyor.
Fransa’da kültürel faaliyetlere ayrılan devlet bütçesi 4 milyar avro. Bu, toplam bütçenin yüzde 1.5’i ediyor. Yerel yönetimler de benzer meblağlar aktarıyorlar; çünkü kültürel faaliyetlerin bütçesi, merkezi ve yerel yönetim tarafından eşit olarak paylaşılıyor. Özel sektörün desteği yüzde 0.1 ile sınırlı.
Devlet, temsillerin düzensiz aralıklarla yapılmasından zararın giderilmesini ve işsiz kalan sanatçıların korunmasını sağlıyor. Bir yıl içinde 900 saat çalışan sanatçılar işsizlik ödeneğinden yararlanıyor.
Devlet 5 ulusal tiyatroyu, 39 bölgesel tiyatroyu, 69 ulusal sahneyi, 627 tiyatro topluluğunu, 19 çağdaş dans merkezi ile 258 koreografi grubunu destekliyor.
Tiyatrolar KDV’den muaf tutuluyor. Ama devlet tiyatrolara verdiği sübvansiyonlar üzerinden o vergiyi mahsup ediyor. Tüm bu sanat kültür etkinlikleri turizmi dinamik tutuyor.

Gelelim gastronomiye; İtalya’dan örnek, İtalya devleti her yıl yurt dışında hizmet veren bir restaurant'ına normlara uymak koşuluyla kalite sertifikası vermektedir. Union Camere (Odalar birliği) -Fipe iş birliği, Isnart desteği ve Ticaret Odası tarafından düzenlenen, İtalya Sertifika komitesi tarafından değerlendirme yapmaktadır. Adayların kabuluyle başlayan organizasyon uzun bir süreç almaktadır.


Yurt dışında faaliyet gösteren italyan restaurantları bu sertifikayı alabilmek için en üst seviyeye kalitelerini taşırken birbirleriyle ile rekabet içindeler..

Ödülü hak etmek için, ödülü almanın kriterleri İtalya da yetişmiş, yada eğitim görmüş aşçı ve personellerinin olması. İtalyan peynirleri, makarnaları ve  zeytinyağı ile olmazsa olmazlarından İtalyan şarapları bulundurması ve İtalyan lezzetlerini yansıtmasıdır.

Fransa Le Cordon Blue, İsviçre Glion’dan söz edersek örnek alırsak, gözlem yaparsak beş para etmiyen insan mı olacağız…


Yabancı ve yerli Basın mensubu olarak. Sayısız zirvelere, kongrelere, Seminerlere, festivallere, katılarak tüm sektörleri geniş bir ufuk görüşüyle temel değerleri aktarmaya çalışan konumuz olan sadece turizm sektöründe binden fazla bilgi içeren yazılarım var. Diğer sektörlerle birlikde yazılara yorum bilgi birikimden ekleme yaparak ışık tutarak fayda sağlamaya çalışıyorum…



Hürriyet Gazete ve NTV 6 Ekim 2000 Gazete arşivi


Evet Bülent Akarcalı , “... ANAP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Akarcalı'nın isteği üzerine, Akarcalı ile S……S……. "Grup Leandros"un müziği eşliğinde kısa bir süre sirtaki yaptılar.” Neden Zeybek Oynamadın…Yunan Hayranı Kim….


Evrensel Gazete 01 Şubat 2009 Bülent Akarcılı’nın Küfürlü alıntı


“Bülent Akarcalı, ANAP’ın anlı-şanlı günlerinde Sağlık Bakanlığı koltuğuna da oturmuştur, Turizm Bakanlığı koltuğuna da. Ve her iki görevinde de, birbirinden değerli ve veciz sözlerle kendi üstün kalitesini Türkiye Cumhuriyeti yurttaşlarına duyurmuştur.

İlk bakanlığı döneminde, Mehmet Keçeciler’in (ki o da unutulmaz bir Büyük Türk Büyüğüdür, üstelik çok müslümandır.) Bakan olma olasılığı ortaya çıkmıştı. Bülent Akarcalı hemen uhrevi açıklamasını yapmıştı: Eğer o Bakan olursa, T….larımı keserim.’
Ve Mehmet Keçeciler de Bakan olmuştu. Değerli Büyük Türk Büyüğü Bülent Akarcalı’ da Bakanlık koltuğundan kibarca uzaklaştırılmıştı.” ….Yazının devamı çok daha vahim…


Evet Bülent Akarcalı, Yasal haklarımı kullanmak üzere saklı tutuyorum…


yilmazparlar@yahoo.com

10 Temmuz 2019 Çarşamba

ViaPort Marina-Korsan adası-Aslan Park-Timsah park-ViaSea Akvaryum-

Bir Gazete GUNUN SON HABERLERI

Ekonomik Fenomen ViaPort


Sosyo-kültürel, ekonomik bir fenomen olan turizmin eğlence parklar  olgusu, halkın hareketliliğini ifade eder.


Ekonomik bir fenomen olarak VIAPORT marina bünyesindeki modern turizmin yenilikci yüzü eğitsel eğlenceli üniteleriyle, Korsan adası, TemaParkı, ViaSea Parkı, Aslanpark, ViaSea Akvaryum’un tur operatörlüğünü yapan MK Travel Yönetim Kurul Başkanı Muammer Kaya ile Sultanahmet’deki ofisinde, turizm endüstrisinin ülke ekonomisi ve sosyo-kültürel alan üzerindeki etkisi hakkında söyleşi gerçekleştiriyoruz.





MK Travel Başkanı Muammer Kaya anlaşma sağladıkları ziyaretci sayısının en az on misli hedefi geçeceğini Tuzla VIAPORT marinada bulunan parkların yerli yabancı ziyaretcilerle çok ilgi gördüğünü söyleyerek, turizmin ekonomi üzerindeki pay büyüklüğünün genel bir yapısını değerlendiriyor.


“Turizm, bazı ülkelerdeki gelirin ana bileşenlerinden biri olan ekonomisinin ve küresel işbirliğinin gelişmesini etkileyen, çok yönlü bir ekonomidir. En önemli döviz kazanç kaynağı, ödemeler dengesinin büyümesini teşvik eden bir faktör olup endüstriyel bir yapıya sahiptir. Yeni işler yaratır ve genellikle yeni alanların gelişiminde öncüdür ve ulusal ekonominin hızlandırılmış gelişimi için bir katalizördür. Ulusal gelirin turizm konusunda uzmanlaşmış ülkeler lehine yeniden dağıtılması için bir mekanizma olarak hareket eder. Milli gelirin artışı, istihdam ve yerel altyapının geliştirilmesi ve yerel halkın yaşam standartlarının artmasının bir çarpanıdır.





Yüksek düzeyde verimlilik ve hızlı yatırım getirisi ile karakterize edilen, doğanın ve kültürel mirasın korunmasında etkili bir araç olarak hareket eder.  Çünkü kaynak tabanının temelini oluşturan bu unsurlar, ekonominin ve insan faaliyetlerinin hemen hemen tüm sektörleriyle uyumludur. İnsanların rekreasyon ortamındaki potansiyel farkını yaratan farklılıkları ve belirsizlikleridir, bu da insanların ihtiyaçlarını ve yerlerini değiştirmelerini sağlar.”şeklinde özetliyor.


“İşte bu nedenle ViaPort Marina’daki sunulan farklı etkinliklerin  Yeni bir pazarlara açılımını sağlamak  adına inancımızdan karşılıklı tercihli tur operatörlüğünü üstlendik. 

ViaPort bünyesindeki parklar, turizm etkinlikleri, müşteri sadakatini arttırır. Turizm etkinlik yönetimi, düzenli müşterilerin sadakatini arttırır. Bu nedenle müşteriler başka seçenekleri aramak yerine genellikle ziyaret ettikleri tesise veya yere bağlı kalmayı tercih ederler.

Etkinlikler turizm hedefleri


Etkinliklerin temel turizm hedefi, kentsel yenilemenin katalizörü olarak hizmet etmek için daha fazla turist çekmek ve genel mekana katkıda bulunan pozitif bir hedef imajı oluşturmak için hedefin altyapı ve turizm kapasitesini arttırmaktır”. 


Ofisdeki söyleşi sonrasında, ertesi gün İstanbul Tuzla’da  bulunan ViaPort Marina bünyesindeki Korsan Adası, Tema Parkı ikinci kez ziyaret ediyoruz. 




Korsan Eğlence adası aynı zamanda hayvanları ve dünya vahşi harikalarını korumak için konuklara ilham veren ve ilham veren deneyimleri sunan lider bir tema parkı ve cazibe eğlence merkezi 


Bölgesel tema parklarından oluşturulan portföyde, unutulmaz deneyimler sunan güçlü bir eğlence çekiciliğe sahip. Eşsiz hayvan koleksiyon sergiliyor ve farklı çeşitli gösteriler bulunuyor. 





ViaPort Marina tüm markaların mağazaların bulunduğu AVM caddesi İstanbul’un en çok zevkle dolaşılabilen kısımlarından. Dünyanın her yerinden gelen mutfaklar mevcut, farklı kültürlerin tadına bakmak mümkün, Alaçatı sokak restaurantlar, Akdeniz karakteristiğini tüm ayrınlarıyla yansıtıyor.


Tema parkı çocukların, yetişkinlerin ve adrenalin tutkunların gözde yeri.


57 saniye süren, 2,5 saniyede 115 km hıza ulaşan, 55 metreden serbest düşüş hissini yaşatan, Dünya’nın en heyecan veren roller coasterlarından biri sayılan fenomen Red Fire ve  kontrollü olarak adrenaline doyururan, 70 km hıza ulaşan Nautılus aile treni başda olmak üzere pek çok adrenalin ünitesi olan parkda ayrıca daha eğlenceli heyecansız çocuklara ve yetişkinlere yönelik tercihli tesisler mevcut. Sinema ve Game Center ve pek çok hizmet sunan alanları ziyaret için tam gün yetmez.

Sea Akvaryum ve Timsah Park




Sea Akvaryum, büyüleyici huzur veren, tuzlu su ve tatlı su balıklarının karışımına ev sahipliği yapmaktadır. Güzel akvaryumları keşfedin, besleyin ve çok daha fazlasını yapın. Fauna- Flora akvaryumda çeşitli balık koleksiyonunda, balıkların dünyasıyla okyanusların, denizlerin, nehirlerin derinliklerine dalın. Doğaya dayalı turizmin mercan resiflerin güzelliklerini görün. Bu deniz canlılarının tüm isimlerini incelemek bile çok zaman alıcı, binlerce türü çok şaşırtıcı. Her akvaryum tür balıkları su ve bitki örtüsü orijinal yerinden gelme. Vahşi deniz balıkları köpek balıkları akvaryum tünelde başınızın üzerinde


Akvaryumda ayrıca timsahda sergileniyor


Genel olarak dalgıçlar suyun berrak olduğu, sıcak havaların ve deniz yaşamının bol olduğu yerler ararlar ve genellikle mercan resifleri olan bölgeleri ziyaret etmeyi seçerler. Çünkü renkli ve yoğun yaşamları vardır ve birçok balık türüne barınak sağlarlar. İşte Dalgıç gibi tüm dünya okyanusları, dünya denizleri ayaklarınızın altında. Aynı zamanda öğrenciler için iyi bir eğitici bilgiler içeren ortam.


Aslan park




Nesli tükenmekte olan türler dahil egzotik vahşi yırtıcı, şaşırtıcı, harika hayvanlar aslan- kaplan faunası ve doğal ortam dekorlu florası en ince ayrıntısıyla bu  gelişmiş parkda. Vahşi yaşamı doyasıya gözlemliyorsunuz. Hayran bırakan vahşi hayatı izlerken bakıcılarıyla konuşarak, hayvancılık, davranış yönetimi, veterinerlik bakımı ve hayvan refahı alanlarında  bilgilerinizi derinleştirin. Aslan Park ViaPort Marina’nın gözde mekanlardan, gerçekten pastoral bir destinasyon, cazibe merkezlerdan biri

Dünya saylı beyaz aslan türün ikisi Aslanparkda mevcut. Günde çok az, belirli ziyaretci sayı nisbetinde ( Anlaşma imzalayarak), Bengal kaplanı ve Beyaz Aslan yavrusunu kafesinde ziyaret edebilir ve sevebilirsiniz

MK Travel acentadan alınan biletlerle günde farklı saatlerde, üç sefer, Taksim’den hareket eden kara transferi ve Yeni kapı!dan her gün saat 11 00 de hareket eden İDO deniz otobüsü ile Tuzla’ya  ücretsiz gidebiliyorsunuz.


yilmazparlar@yahoo.com

7 Mayıs 2019 Salı

Bursa 2. Gıda fuarı-Fuara Katılan Mutlu-Yılmaz parlar

Bir Gazete GUNUN SON HABERLERI


Fuara Katılan Mutlu 

Gıdaya olan ilgi, giderek artmakta, sonuçta yoğun ilgi gören yeni bir trend olarak gıda turizmini yeni küresel eğilime dönüştürmektedir. Gıda Turizmi Hedef Pazarlamayı Teşvik Etmeye Yardımcı Olur. İçerik stratejisi ve geliştirmeye odaklanan fuarlarda bir dizi pazarlama eğilimiyle birlikde birebir görüşmeyle ticaretde daha fayda sağlanıyor..  



Yönetim kurul Başkanlığını Hasan Eker’in yaptığı, Network Fuarcılık tarafından Merinos Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nde 2-4 Mayıs 2019 tarihleri arasında düzenlenen Bursa 2. Gıda fuara katılan firmalar sergiledikleri inovatif ürünlerin ilgi görmesinden alıcı bulmasından memnuniyetlerini bildirdiler.

Yaygın turizmden farklı olarak, yemek turizmi mutfak deneyimine odaklanır. Yemek pişirme seansları düzenleyen Aşcılar Federasyona bağlı ünlü şeflerin birbirinden lezzetli yemek yapmaları mutfağın doğduğu yerde otantik  deneyimle ürünü, malzemenin önemini daha da öne çıkarıyor.  




Bursa Aşçılar Derneği meslekde edindikleri 
bilgileri, yemek kültürünün sadece ‘karın doyurmak’ olmadığını, yemeğin ‘aşk ve sanat’ ile süsleyerek ‘zevk’ haline nasıl dönüşebileceğini göstermek ve bunu yeni nesillere aktarmak olduğunu söylüyorlar.



   
5 yıl üst üste ödül alan Beyzade Zeytinyağı
Beyzade Zeytinyağı ve Kaleli Gurme standına tüm protokol ziyaretde bulundu temsilci Fatih Demir  “Ülke ekonomisine katkıda bulunmak ve müşterilerimize katkısız doğal ürünleri ulaştırmayı kendimize hedef edindik. Beyzade markamız adı  altında üretimini gerçekleştirdiğimiz soğuk sıkım zeytinyağlarımızla Amerika, Çin, Rusya gibi bir çok ülkeye  ihracatlar gerçekleştirmekteyiz ve 5 yıl üst üste ödül alan Bursa'daki tek zeytinyağı firmasıyız.” Bilgileri paylaştı.

Zeytinyağı pazarını sorduğumuzda;  “Dünya üzerinde İspanya, İtalya, Yunanistan gibi ülkelerin yağları tanınmakta ve yaklaşık olarak 84 Milyar TL gibi bir pazar büyüklüğü bulunmaktadır” cevabı alıyoruz.

Ayrıca diğer ürünler için “Kaleli Gurme adı altında açmış olduğumuz mağazamızda yaklaşık 450 çeşit ürün bulundurmakta ve online olarak tüm Türkiye'ye satış yapmaktayız. Meyve sebze gibi ürünleri anlık olarak Tuzpazarı esnafından diğer katkısız ürünleri ise 100'ün üzerinde firmadan temin ederek esnaf ve ülke ekonomisine katkıda bulunmaktayız.” Sözleriyle Protokolun takdirini alıyor.




Faruk saraç Tasarım Yüksek Okul standında Öğretim görevlisinden aldığımız bilgiler ise “Okulun Aşçılık (Gastronomi)  otel, lokanta, yemek fabrikası, fast-food, pastane vb. yerlerde yiyecek-içecek hazırlayan ve sunumunu sağlayan, koku ve tat alma duyusu gelişmiş, çabuk ve düzenli çalışabilen, dikkatli ve titiz, sorumluluk duygusu yüksek, hijyen ve sağlık konularına dikkat eden, yurt içi ve yurt dışı yiyecek içecek işletmelerinde aranan insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.” Amaçlarını belirlediler.

Faruk Saraç yüksek okulunda gıda ilgili kazanımları şu şekilde sıraladılar; “Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını anlama becerisini kazanır. Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olma ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilir. Turizm sektörü hakkında genel bilgi sahibi olur ve bu bilgileri çalışma hayatında kullanır. Aşçılık mesleğinin temel kavramlarını ve kuramlarını kullanarak yiyecek-içecek sektörü ile ilgili olguları açıklama ve analiz etme becerisi kazanır.” 




Kemal Özcan standında Bölge satış ve Pazarlama Müdürü Duygu Köktaş’dan aldığımız bilgiler “ Kemal Özcan Mengen Anadolu Aşçılık Meslek lisesinden mezun oldu. İsviçre de şeker ve şekerleme üzerine eğitim aldı. Belçika da Callebout çikolata okulunu ve Paris te  Valrhona modern pastacılık okulunu birdi. Türkiye nin restaurant tatlı kategorisinde en iyi pastacısı ünvanına sahiptir. Dünyaca ünlü otellerde pasta şefi olarak çalışmıştır. 2015 yılın da ilk olarak İstanbul da Tart üretimine başlayarak hayallerine ilk adımını atmıştır. Oteller, Cateringler, Restaurant ve Cafeler ile üretim pazarına giren firmamız. Sade, tuzlu, çilekli, çikolatalı ve fıstıklı tarzda farklı lezzetleri bir araya getirerek ürün çeşitliliğini arttırmıştır. Akabinde doğduğu yer olan Bolu da yerli üretime önemli ölçüde katkı sağlayarak kruvasan danish üretim hattını kurmuştur. Bu süreç de üretim ve istihdamı arttırarak 2019 yılında 3000 metrakarelik yeni üretim alanın açılışını gerçekleştirmiştir. Bolu ve İstanbul daki üretim tesislerinde üretilen ürünlerin ülke pazarının dışında ihracatta da önemli bir Pazar payına sahip olmuştur. Yapılan ihracatlarda da yerli üretime verdiği katkılarıda önemli ölçüde artmıştır.  Ülkemize ve dünyaya kendine has lezzetleriyle ve yeni lezzetlerle katkı sağlamaya ve bu konu da öncü olmayı hedefleyerek yoluna devam etmektedir.” Şeklinde firmasını ürünlerini özetledi




La lorraine Serkan Ergin unlu mamullerin özelliği hakkında “Hamurumuzdaki tutku ve 77 senelik unlu mamuller uzmanlığımızla, gerçek tat ve kaliteyi sofranıza taşıyoruz. Çiftçilere yakın olarak her zaman en kaliteli malzemeleri seçiyoruz. Ürünlerimizdeki tazelik ve yüksek kalite işte buradan geliyor. Tüketicimize her zaman her yerde aynı görüntü, koku ve tat kalitesini sunuyoruz Türkiye’de hergün 5 milyon ekmek israf edilmekte. La Lorraine olarak Bake Off teknolojimiz sayesinde satış ve servis noktalarına donuk gelen ve sadece ihtiyaç miktarı kadar pişirilip satışa sunulan ürünlerimizle artık kaynaklı israfı önlüyoruz, Ekonomimize ve İnsanımıza Değer Katıyoruz. Başta çocuklarımız binlerce kişi yetersiz besleniyor. La Lorraine ürünleri ihtiyaç miktarı kadar pişirildiği için raf ömrünü uzatma amaçlı katkı maddeleri kullanılmıyor ve şoklayarak dondurma işlemi sayesinde besin değeri kaybolmuyor. Başta çocuklarımız binlerce kişi yetersiz besleniyor. La Lorraine ürünleri ihtiyaç miktarı kadar pişirildiği için raf ömrünü uzatma amaçlı katkı maddeleri kullanılmıyor ve şoklayarak dondurma işlemi sayesinde besin değeri kaybolmuyor.” Bilgilerini paylaşıyor.




Migros Bölge Sorumlusu Abdurrahman Çubuk “Türkiye'de organize perakendeciliğin öncüsü olan Migros, Nihai hizmet anlayışı, öncü uygulamalar, geniş ürün portföyü ve aile bütçesine uygun fiyatlandırma stratejisi ile benzersiz bir alışveriş deneyimi sunmak. Çevre dostu ve toplum odaklı operasyonel yaklaşımı ile tüm paydaşlarımız için değer yaratmak. Faaliyet gösterdiği ülkelerde perakende satış standartlarını artıran müşteri memnuniyetine yönelik bir yaklaşımla, sürdürülebilir kalite, saygı ve sektörel liderlik sağlamak.” Özet firma misyonunu açıklıyor.




Mantar reçeli 

 lk kez tanık olduğumuz reçel ile stand ilgimizi çekiyor. Sorumlusu; “Bursa'nın Gürsu ilçesine bağlı kırsal Kurtuluş Mahallesinde 20 genç girişimci tarafından kurulmuş olan Bursa Mantar Üretim ve Pazarlama Kooperatifi, toplam 3 bin 100 metrekarelik alanda istiridye mantarı üretmektedir. Kadın girişimcilerin de bulunduğu kooperatifimize ait tesislerde ayda ortalama 10 ton mantar üretimi hedeflenmektedir. Tesisimizde, her biri 100 metrekarelik 20 üretim odamız mevcuttur.




 Mantarlarımızın sağlıklı ve verimli olarak üretilmesi için her odamızda tam otomasyonlu elektronik denetim sistemi mevcuttur. Raf ömrü düşük olan istiridye mantarını farklı şekillerde değerlendirmek adına fikirlerimizi aşağıdaki ürünlere dönüştürerek fuarda uzmanlarımızın görüşlerine sunduk. Gelen olumlu geri dönüşlerin motivasyonuyla bu ürünleri pazara hazır hale getirmek için çalışmalarımıza hız vereceğiz.”  Bilgileri verdi.





TÜRKBEY Sucuklarından Sinan Şengünalp ve Rağıp Avşar özel etlerden ürettikleri şarküteri hakkında verdiği bilgiler ise “Et ve et ürünleri sektöründe 3. kuşağa aktarılan bilgi ve birikimleri kardeşler grubu çatısı altında TURKBEY markası ve ALPLER fason markası ile müşterilerine hizmet veren kuruluşumuz;

Kalite ve güvenlik standartlarına sahip,hijyenik şartlarda ve ileri teknoloji kullanarak müşteri memnuniyetini ilke edinen temel yaklaşımıyla sektöründe tercih edilen bir kuruluş olarak öne çıkmıştır.

Firmamız et ve et ürünleri ile uğraşan firmalara fason üretim hizmetide vermektedir.” Şeklindeydi

yilmazparlar@yahoo.com.